9 kwi 2010

Mapy myśli ONLINE

Wiele osób zna i aktywnie korzysta z map myśli (ang. Mindmaps). Pomagają one przede wszystkim w nauce oraz prezentacji rozbudowanych, wielotorowych treści. Na rynku istnieje wiele programów komputerowych (darmowych lub nie) służących do tworzenia elektronicznych map myśli. Niewiele jest jednak aplikacji tego typu, oferujących tzw. wieloplatformowość - możliwość działania na różnych systemach operacyjnych.

Wyjściem z tej sytuacji jest rozwiązanie oferowane przez serwis mindmeister.com, pozwalające na tworzenie mindmap całkowicie online. Dużym plusem jest możliwość eksportu do różnych formatów (w tym .pdf) oraz udostępniania mapy wybranym osobom. Konto w serwisie jest darmowe. Polecam i zapraszam na: http://www.mindmeister.com

6 kwi 2010

Biblioteka szkolna na Facebooku!

Prawdopodobnie pierwsza strona biblioteki szkolnej w Polsce ... na Facebooku!


Zapraszam: Facebook
Strona domowa: http://www.zsg1.kety.pl/biblioteka/

2 kwi 2010

Bajka dla nauczycieli i rodziców

Na blogu pana Witolda Kołodziejczyka pojawił się niezwykle ciekawy i jakże trafny wpis. Pomijając (również trafne) komentarze pana Witolda, kwintesencją wpisu jest pewna duńska bajka, którą zacytuję:

Pewnego dnia zwierzęta postanowiły zrobić coś dla rozwiązania problemów współczesnego świata. Podjęły decyzję o pilnej potrzebie założenia szkoły.
Powołano Komitet Szkolny złożony z niedźwiedzia, sarny i bobra. Dyrektorem mianowano jeża. W programie szkolnym umieszczono następujące przedmioty: bieganie, wspinanie się, latanie i pływanie. W celu lepszej organizacji nauczania postanowiono, że wszystkie zwierzęta będą uczyły się wszystkich przedmiotów w ten sam sposób. 
Kaczka osiągnęła najlepsze wyniki w pływaniu, okazała się nawet lepsza od nauczyciela. Niestety, z latania otrzymała tylko 3+, a z bieganiem zupełnie nie dawała sobie rady. Z tego powodu została skierowana na dodatkowe zajęcia wyrównawcze. Podczas gdy inni trenowali pływanie, kaczka uczyła się biegać. Po pewnym czasie jej powykrzywiane nóżki były tak zmęczone, że osiągała tylko przeciętne wyniki w pływaniu.
Wiewiórka otrzymała 6 z wspinania się, ale bardzo frustrowały ją lekcje latania, ponieważ nauczyciel wymagał startu z czubka drzewa. Długie ćwiczenia spowodowały znaczne obniżenie ocen.
Orzeł był dzieckiem problemowym, często strofowanym. Na lekcjach wspinania potrafił znaleźć się na szczycie drzewa szybciej niż inni uczniowie, tyle, że chciał to robić na własny sposób.
Królik rozpoczął zajęcia z biegania jako najlepszy w klasie, ale dodatkowe lekcje pływania były powodem jego załamania nerwowego. Został skierowany do szkoły specjalnej na obserwację psychologiczną. W tej szkole jedynym przedmiotem było pływanie.
Pies preriowy trzymał się z daleka od szkoły, ponieważ komitet szkolny nie zaakceptował kopania jako przedmiotu. Zaprzyjaźnił się z borsukiem i został jego pomocnikiem. Później dogadali się z dzikami, świniami i założyli szkołę prywatną, która wkrótce okazała się sukcesem.

Szkoła, która pragnęła zająć się rozwiązywaniem problemów współczesnego świata, została zamknięta. Zwierzęta odzyskały wolność.



Dla mających więcej ochoty na zapoznanie się z morałem bajki polecam: